Het correct registreren van een betaling is belangrijk voor een goede bedrijfsadministratie. Krijg je een nieuwe betaling binnen? Registreer die dan in enkele klikken. Hieronder leg ik uit hoe je dat doet, zowel met een video als screenshots.
Klik op verkoop > betalingen voor een overzicht van al je betalingen.
Om een nieuwe betaling te registreren ga je vanuit je dashboard naar het plusje rechts bovenin, en klik je op nieuwe betaling. Je kunt ook onder verkoop op het plusje naast betalingen klikken. Je wordt namelijk automatisch doorgelinkt naar het facturenoverzich. Daarvanuit registreer je de betalingen.
Nu kom je in je overzicht verkoopfacturen. Klik naast een document op actie > betaling registreren.
Nu opent zich een scherm met de betaalgegevens. De software vult altijd automatisch het openstaande bedrag in. Dubbelcheck of het bedrag overeen komt met het geïncasseerde bedrag. Gaat het om een deelbetaling? Dan wordt het resterende bedrag automatisch verwerkt in de volgende betaling. Controleer de rest van de gegevens als de datum en de betaalmethode. Het is ook mogelijk een aantekening te maken bij de betaling, in het vakje opmerkingen. Ook hier zijn verschillende opmaakopties te vinden.
Kloppen alle gegevens? Klik dan op opslaan. De betaling is succesvol verwerkt en is vanaf nu te vinden op je overzicht betalingen.
Kijk voor meer uitleg en video's verder op de website van Facturatie Office!