Stappenplan voor activeren Bol.com-Koppeling met Facturatie Office

Stappenplan voor activeren Bol.com-Koppeling met Facturatie Office

Als ondernemer wil je je focussen op waar je goed in bent en zo min mogelijk tijd verliezen. Het handmatig bijhouden van bestellingen, facturen, producten en klanten kost veel tijd en de kans dat er iets misgaat is groter. Met onze nieuwe Bol.com koppeling voor verkooppartners van Bol.com zet je je webshopbestellingen, facturen, bestellingen, producten en klanten automatisch over naar de Factuur Office software. Facturen worden automatisch voor u aangemaakt en verzonden en gegevens worden moeiteloos verwerkt in uw administratie en boekhouding. Zo houdt u tijd over voor waar u goed in zaken doet!

Om je Bol.com-account te integreren met Invoice Office, ga je naar Instellingen > Instellingen > Systeemintegraties

Nu zie je de pagina Systeemintegraties en vanaf hier kun je de instellingen wijzigen door naar Bol.com-instellingen te gaan.

Sla vervolgens uw instellingen op door ClientID, Secret in te voeren en Document, Environment en source te selecteren.

Als u wilt communiceren met de API van de retailer, heeft u een set inloggegevens nodig (een "clientId" en een "clientSecret").

  1. ClientId: Een Client-ID is een identifier door bol.com retailer API gerelateerd aan een applicatie die helpt bij client/server.
  2. Geheim: een klantgeheim is een geheim dat door de bol.com-retailer-API alleen bekend is bij uw applicatie en de autorisatieserver.
  3. Documentstatus: Wanneer facturen worden aangemaakt op basis van bestelling/verzending door Bol API-connector, kan deze instelling worden gebruikt om de status van nieuw gemaakte documenten te controleren. Er zijn drie opties: "Concept", "Finalize" en "Finalize and send a email with a pdf". Dit kan u helpen om de mate van automatisering in ons importproces te beheersen.
  4. Omgeving: Hier hebben we twee opties “Test” en “Live“. De testomgeving kan worden gebruikt om uw API-verbinding en andere accountconfiguraties te testen voordat u live gaat.
  5. Bron: Hier kunnen we de bron voor onze facturen kiezen. we hebben twee opties om de bron, bestelling en verzending te selecteren. Als we de bestelling selecteren, wordt de factuur gemaakt wanneer de bestelling wordt bevestigd, maar als we verzending selecteren, wordt de factuur alleen gemaakt wanneer de bestelling naar de klant wordt verzonden. Het is zeer noodzakelijk om de relaties tussen bestellingen en verzendingen te begrijpen, zodat u het perfecte moment voor uw automatische facturen kunt kiezen. Met de klantgegevens kun je jezelf authenticeren met de bol.com retailer API. als u met meerdere derde partijen wilt koppelen, moet u voor elke partij afzonderlijke klantgegevens aanmaken.

Als je wilt weten hoe je je eigen API-sleutels voor bol.com-retailers kunt maken, raadpleeg dan deze handleiding.

Je kunt ook de integratie van je Bol.com-account in- of uitschakelen door deze schakelaar te gebruiken.

Wanneer uw installatie is voltooid, zorg er dan voor dat de documentvoorwaarden correct zijn. Raadpleeg deze handleiding om de documentvoorwaarden te bekijken.

Neem bij twijfel contact met ons op.