Een voorbeeld betalingsherinnering van Facturatie Office
Openstaande facturen zijn een probleem voor veel ondernemers. Het bestaan van een onderneming draait om geld. Als een dienst of product is verkocht wordt het geld vaak achteraf ontvangen, door middel van een factuur. Bedrijven wachten vaak tot het laatste moment, voordat ze een factuur betalen. Het kan zijn dat men vergeet een factuur te betalen, daarom is een betalingsherinnering (of aanmaning) handig om te versturen. Direct juridische stappen ondernemen is waarschijnlijk iets te voorbarig.
Voordelen van online een betalingsherinnering sturen
Je kunt eenvoudig jouw openstaande facturen online opvolgen. Facturatie Office heeft een voorbeeld betalingsherinnering die elk bedrijf kan gebruiken. Hieronder vind je een aantal voordelen onder elkaar.
- Met Facturatie Office kun je automatische betalingsherinneringen sturen. Zodra een factuur niet betaald is, na het verstrekken van de betaaldatum, dan verstuurt onze betalingsherinnering software automatisch een reminder. Je hoeft dus zelf geen moeite te doen om een herinnering te schrijven en deze handmatig te versturen.
- Je kunt zien of een eerder verstuurde factuur geopend is
- Je hoeft klanten niet gelijk zelf na te bellen als het eerste betalingstermijn is verstreken
- Besteed het debiteurenbeheer uit voor al je openstaande facturen via de software, zo houd je meer tijd over voor ondernemen
Een voorbeeld betalingsherinnering voor elke onderneming
Hieronder zie je een voorbeeld betalingsherinnering die je kunt aanmaken in Facturatie Office. Compleet met alle functies en eisen, zoals een inleidende tekst, adressen, KvK-nummer, btw-nummer en veel meer.
Als je het betalingsherinnering voorbeeld beter wilt inzien, kun je deze downloaden via onderstaande link door er op te klikken.
Download hier de voorbeeld betalingsherinnering in PDFHoe kunnen automatische herinneringen je helpen?
- Als ZZP'er heb je vaak te weinig tijd. Je hebt het het te druk om openstaande facturen na te bellen.
- Je hebt geen zin om klanten na te bellen. Veel ondernemers willen helemaal geen klanten nabellen en vragen waarom een betaling nog niet binnen is. Ze willen liever ondernemen, in plaats van bezig zijn met debiteurenbeheer.
- Vaak onbreekt de kennis van debiteurenbeheer. Meestal weet de ondernemer niet precies wanneer hij achter zijn factuur kan aanbellen. Is er ook rente verschuldigd aan de klant? Zijn betaalafspraken handig om te maken? Soms wordt een ZZP'er afgetroefd, vooral door grotere bedrijven. Als je over de juiste kennis beschikt hoeft dat niet te gebeuren.
Aan de slag
Ontdek ons gratis boekhoudprogramma. Facturatie Office heeft vele andere functies, zoals het maken van pakbonnen, een orderbevestiging maken, offertes, creditnota's, facturen en het bijhouden van al je uren in onze urenregistratie module.