Wat zijn meldingen en waar vind ik het meldingenoverzicht?

Als je druk bent met ondernemen, is het een tijdrovend project om het verloop van al je facturen, offertes en betalingen te volgen. Facturatie Office houdt dit allemaal voor je bij, en geeft je een melding zodra er een relevante ontwikkeling is.

Je meldingen worden altijd weergegeven op je dashboard, onder het knopje notificaties. Wil je een overzicht van al je meldingen? Ga naar het meldingsoverzicht via het vraagteken icoon rechtsboven in de software.

Meldingen krijg je zodra er een ontwikkeling is omtrent een document. Met de knop actie kun je vervolgens, indien gewenst, snel handelen.

Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat een document verlopen is. Dat betekent dat de betaling niet op tijd voldaan is. De melding die je hierbij krijgt heet verlopen factuur of verlopen offerte. In het meldingsoverzicht zie je welk document het betreft, met het document nummer, de aanmaakdatum, de vervaldatum en het aantal dagen dat het document al openstaat.

Via actie kun je vervolgens het document openen om direct een herinnering aan te maken of een betaling te registreren. Na het registreren van een betaling verschijnt het document in je betalingenoverzicht, en verdwijnt het uit je meldingen.

Is het nu gelukt om het document succesvol te verzenden? Dan zal het document vanaf nu zichtbaar zijn in het overzicht van die documentsoort. Is het niet meer nodig een melding weer te geven van een bepaald document, bijvoorbeeld omdat het geannuleerd is, dan kun je de melding verwijderen door te klikken op actie > verwijder melding.